דף הבית / בעלי מקצוע / ניתוח שאיבת שומן לנשים – מה את צריכה לדעת?

ניתוח שאיבת שומן לנשים – מה את צריכה לדעת?

השמנת יתר היא בעיה נפוצה בקרב נשים בכל רחבי העולם. ניתוח שאיבת שומן מאזור הבטן הוא הליך כירורגי שמתבצע מסיבות אסתטיות במטרה לצמצם את כמות השומן העודף באזור הבטן. נשים רבות מבצעות את ניתוח שאיבת השומן כחלק מתהליך מעבר אל אורח חיים בריא. אם לא הצלחת להסיר את שומן הבטן באמצעות הקפדה על תזונה נכונה ופעילות גופנית – זה הזמן לבחון התאמה לניתוח. חשוב להבהיר שהניתוח אינו מהווה פתרון קסם, גוף מעוצב וחטוב דורש אורח חיים בריא. שאיבת שומן אפשר לבצע פרט לאזור הבטן גם באזורים אחרים בגוף כמו ישבן, ירכיים, זרועות, סנטר. 

מתי כדאי לבצע ניתוח שאיבת שומן?

נדגיש תחילה שניתוח שאיבת שומן אינו מיועד למקרים של עודף משקל קיצוני, ההליך מתאים במצבים בהם יש צורך בשאיבה מקומית של שומן עודף. נשים עם עודף שומן רב נדרשות תחילה לרדת במשקל ורק לאחר מכן לבצע שאיבת שומן נקודתית לחיטוב יעיל של הגוף. כמות השומן שניתן לשאוב בכל ניתוח מוגבלת, שאיבה מופרזת של שומן מסוכנת. לבירור התאמה להליך יש לקבוע פגישת התייעצות עם הרופא המנתח למטרת סקירת רקע רפואי ובדיקה גופנית. במהלך פגישת הייעוץ הרופא מתאר את ההליך, מציג את התוצאות הצפויות, מסביר על הסיכונים ומפרט את שלבי ההחלמה. 

איך מבצעים את שאיבת השומן?

ניתוח שאיבת שומן מתבצע על בסיס החדרה של צינורית לאזור בו נרצה לשאוב שומן, הצינורית שואבת החוצה רקמות שומן ומפחיתה כך את כמות השומן הלא רצוי. את הליך הניתוח מתכנן המנתח בהתאם למיומנות שלו, רקע רפואי, כמות השומן והעדפה של המטופלת. כמות השומן שאפשר יהיה לשאוב במהלך הניתוח נעה בין 2 ליטרים ל-3 ליטרים. 

באיזה גיל אפשר לבצע שאיבת שומן?

הגיל האידאלי עבור ניתוח שאיבת שומן הוא 40. בגיל 40 העור צפוי להתכווץ ולהתאים את עצמו למידה החדשה. בגילאים מבוגרים יותר העור פחות אלסטי ויש צורך בהשלמת הליך השאיבה עם מתיחת עור. לשיפור של המראה הכללי ניתן לבצע ניתוח מאמי מייקאובר שכולל גם שאיבת שומן ומיצוק לבטן, גם עיצוב שדיים, גם הרמת עור באזורים נוספים וגם  ניתוח של שפתי הנרתיק. נשים רבות מעדיפות לבצע מספר הליכים כירורגיים יחד במטרה לחסוך זמן וכסף. 

אולי תאהבו גם

ניתוח מתיחת בטן לאחר ירידה במשקל – מי באמת צריך את זה?

עבדתם קשה בשביל לרדת במשקל ובכל זאת הבטן שלכם רפויה? הגיע הזמן שתדעו שקיימים מקרים …